Annonse
DSK 2016

Den Store Kinodagen 2016

Forberedelsene har startet, materiell er under produksjon og intensjonene er at promotering av DSK starter senest tre uker før 5. november.

Uttrykket vil bli som tidligere, men det vil bli oppdatert materiell med datoer og med ny (riktignok tidligere brukt) slogan som er:

”FILM ER BEST PÅ KINO”

Digitale plakater, annonser, bannere o.a. vil bli lagt på Filmwebs medieserver fortløpende.

c3d.no kan du fra og med 21. september se informasjon, priser og bestillingslister på kampanje-materiellet som kan bestilles til DSK.

På Quest Back som ble sendt ut for kartlegging og behov i forbindelse med DSK har vi fått inn 48 antall svar.  Det er noen kinoer som fremdeles ikke har svart, men forventer at de kommer snart.

Det ser ut for at det er noen ”give aways” produkter til DSK vi ikke kan levere grunnet manglende respons, interesse, eller for lave volum, men forventer at det er forståelse i så måte. Som tidligere nevnt er det klar sammenheng mellom priser og antall.

Vi ber derfor om at du går inn på c3d.no og legger inn din kinos bestillinger for DSK 2016 innen 1.oktober, bestillingsskjema vil bli lagt ut på visningssiden.

Gammelt nytt av året er også displayer og forpakninger for brukt snus og tyggegummi. I 2010 fikk kinoene forpakninger for utdeling til publikum, det miljøtiltaket reduserte renholdkostnadene i kinoen og fikk stor oppmerksomhet i presse og blant publikum. En spørreundersøkelse i ettertid av den kampanjen viste at ti av ti spurte kinoer var fornøyde, dette leser du mer om på lanseringssiden for DSK på c3d.no.

Et av problemene som ble påpekt i responsskjemaet fra 2015 var tidsbildet på hvilke filmer som ble satt på programmet for lørdagen, her har vi gjort en avtale med en løsning for ”print on demand”. Her kan du legge inn hvilke filmtitler som skal vises på DSK, sende et manus med programmet på mail til trykkeriet og få flyere/brosjyrer i retur innen ca. ett døgn pluss frakttid. Du har da en flyer/brosjyre som kan distribueres og legges ut til publikum med informasjon om Den Store Kinodagen og hvilke filmer som blir vist (se dummy av flyer på c3d.no ). I brosjyren vil det bli beskrivelse om ”gullbilletten” der det fortelles om at publikum kan finne en ”gullbillett” under tilfeldige kinoseter på forskjellige forestillinger, den kan byttes i en ”ekte” billett for finneren.

Filmer som vil bli markedsført som en del av kampanjen før DSK vil bil Snekker Andersen og Julenissen fra Nordisk Film og Doctor Strange fra Disney, så her er det bare å glede seg.

Etter å ha gjennomgått de fleste svarskjemaene fra DSK i 2015 så ser vi at det er en del sammenfallende ønsker fra kinoene. Ett felles ønske er å starte markedsføringen så tidlig som mulig,  derfor legges annonse materiell fortløpende ut fra 21.september på c3d.no og på medieserveren.

Dersom du har spørsmål i forbindelse med kampanjen Den Store Kinodagen send mail til: support@cd3.no

Bli med å slette fjorårsrekorden på over 200 000 besøkende!

Lykke til med DSK 2016.

Annonse
Skroll til toppen