Annonse

De kinoansatte er avgjørende for opplevelsen

Under CinemaCon i Las Vegas, verdens største kinomesse, er det mye fokus på teknologi og filmer som kommer. Under seminaret «MAXIMIZING THE THEATRICAL EXPERIENCE: RECOGNIZING THE IMPORTANT ROLE OF THE IN-THEATRE STAFF» ble det imidlertid fokusert på betydningen av dyktige og motiverte ansatte.

Kinoopplevelsen begynner ikke når lyset slås av, men mye tidligere. Viktigheten av service fra medarbeiderne kan ikke undervurderes. Suksessen til enhver kino er avhengig av dette, ifølge moderator James Meridith, fra Cinemark.

Sminar.jpg

Panelet, bestående av representanter fra kinoer, studioer og Coca-Cola i USA, ble fort enige om at de ansatte utgjør bærebjelken i kinoenes suksess. Studioene understreket betydningen av de ansattes engasjement og kunnskap om filmer som kommer.

Det ble understreket at gjesteopplevelsen må ses på som en samlet opplevelse av alt som skjer fra du ankommer kinoen til du drar. De ansattes bidrag til å gi publikum gode opplevelser er helt avgjørende for at den samlede erfaringen oppfattes som positiv.

Se også: Oppsummering av Dag 1 og Dag 2 på CinemaCon

Tidligere på dagen innledet man med en kort prat om markedsføring av filmer. Til tross for at trailere spres billigere og raskere og når flere mennesker på nettet, er studioer som Warner og 20th Century Fox opptatt av at deres filmer trailes som en del av lanseringsplanen.

«Det er slik vi og regissørene ønsker det», uttalte Kelly O’Connor fra Warner Bros Picture.

«Vi er imidlertid stadig mer opptatt av hvordan en kombinerer bruken av kinoens saler og sosiale medier».

Annonse
Skroll til toppen