Gå til hovedinnhold
Kinoreklame

Volvo med verdens største kinoreklame

For første gang vises det en reklamefilm i kuppelen på Colosseum kino.

Volvo Car Norway benytter seg av hele innsiden av kuppelen på 2512 m2 samt lerretet på 220 m2 for å sette fokus på bilsikkerhet. Denne reklamefilmen er spesiallaget av Shortcut i samarbeid med Mindshare, SCP Grey, Media Direct Norge og Nordisk Film.

– Da Mindshare og Media Direct Norge kom til oss med denne unike muligheten til å være først ute med å bruke hele kuppelen i Colosseum med 360 grader film, slo vi til med en gang, sier Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Volvo Car Norway, Runa Vigdal-Hanssen.

Reklamefilmen er på 60 sekunder og skal vises før filmen i sal 1 på Colosseum i hele 2018. Dette vil gi et budskap kombinert med en enormt stor reklameplass som virkelig gir inntrykk i kinosalen. Og dette vil kinopublikum virkelig legge merke til. MDN er glade for å kunne tilby en slik reklameplass; - dette er noe helt spesielt, som jeg er trygg på vil få stor oppmerksomhet og effekt sier administrerende direktør i Media Direct, Ronny Lieblein.

 

Fakta om Colosseum kino

• Kinoen ble bygget i 1928, og gjenoppbygget etter brann i 1964 (dagens kino).
• Innsiden av kuppelen måler 2512 m2, lerretet 220 m2. Til sammen blir dette verdens største kinoskjerm på 2732 m2.
• Det er 32 meter høyt under taket på den 40 meter i diameter store kuppelen.
• Verdens største Auromax-sertifiserte kinosal.
• Kinoen har 50 høyttalere i forskjellige høyder.
• I tillegg til kinoprosjektoren benyttes 16 mindre laserprosjektorer i kuppelen.

 

Saken er hentet fra denne pressemeldingen

Nyhetsbrev

Få siste nytt og informasjon om kurs og aktiviteter