Annonse

Markedskampanjer

Kinogavekort
Mai er den store konfirmasjonsperioden og en god anledning til å minne om kinogavekort som gave.

Vi har avtalt visning hos Capa og MDN av reklamefilm med klipp fra X-Men: Days of Future Past i uke 18 og 19.

 I juni er det mange lærere og barnehageansatte som får en velfortjent sommergave fra foreldregruppen og mange ansatte som får en oppmerksomhet fra bedriften sin. Vi synes at et kinogavekort er en utmerket gave også i en slik anledning. Vi har avtalt visning av reklamefilm hos Capa og MDN i uke 22-24.

Kampanjene vil støttes med noe nettannonsering.

På media.filmweb.no ligger det plakatfiler og annonser til nett og print til fri benyttelse.

NB!  De aller fleste kinoene tilbyr salg av kinogavekort, enten digitale eller trykte kort. Dersom din kino ikke har anledning til å være med på kampanjen, ta kontakt med undertegnede slik at vi kan stoppe reklamefilmen på din kino.

 

Om kinogaven.no
På kinogaven.no kan publikum velge hvilken kino de ønsker å kjøpe billetter til for så å bli sendt direkte til kinoens gavekortsalg på nett eller til en kjøpsløsning hos Filmweb. Dersom kinoen har den siste løsningen, blir det sendt en e-post til den adressen kinoen har oppgitt som mottaker, og kinoen må deretter effektuere bestillingen (sende ut gavekortene).

Kinoer som har gavekortsalg på nett via vanlig billettsystem, kan kostnadsfritt få lenket til sin løsning fra kinogaven.no. Ta kontakt med undertegnede dersom det er ønske om å implementere dette, eller dere er en ny kino som ønsker å være med på løsningen.

Film & Kino trykker gavekort til mindre kinoer som ikke produserer slike selv.

På www.kinogaven.no lenkes det også til www.norgesbilletten.no for kjøpere som ønsker et større antall  (>50) billetter.

 

Snakk om store opplevelser #kinoopplevelse
Kampanjen SNAKK OM STORE OPPLEVELSER er et initiativ fra FREMTIDENS KINO og støttes og gjennomføres av Film & Kino.

I skrivende stund er det delt 949 bilder fra åpne Instagramprofiler med #kinoopplevelse. Hver uke har flere vinnere fått en popcornmeny fra Location eller en Norgesbillett som takk for at vi får dele bildet videre på Facebook.com/kinoopplevelse og Instagram @kinoopplevelse.

Målsetningen med kampanjen er å formidle at det å gå på kino er noe langt større enn å se film.

Ønsket etterlatt inntrykk:
– Jeg må gå på kino oftere.
– Jeg må dele opplevelsen med andre.

På Facebook.com/kinoopplevelse kan man være med i trekningen om å vinne en iPad Air. Denne runden av konkurransen avsluttes 6. mai.

Instagramdelen av kampanjen vil vi fortsette med i ubestemt tid. Vi vil også produsere avtakbare klistremerker med #kinoopplevelse samt kampanjeinfo på postkort eller utskrift som kinoene kan kjøpe til kostpris.

Mer informasjon om materiellbestilling kommer på e-post.

Vi oppfordrer kinoene til å fortsette å dele konkurransen på egne Facebooksider samt oppfordre til å bruke #kinoopplevelse ved deling av bilder på Instagram.

Lenke til konkurransen

 

Kinosommer
Årets Kinosommer vil være en videreutvikling av fjorårskampanjen, med en konkurranse som ligger på www.kinosommer.no og på kinoenes egne facebooksider som en app med unik url. Konkurransen vil profilere sommerens filmer, og spørsmålene byttes ut ukentlig slik at kampanjen oppfattes som interessant gjennom perioden.

Kampanjeperioden er skoleferien, fra 23. juni til skolestart i august.

Vi vil også i år produsere profilartikler som kinoene kan kjøpe. Informasjon og bestillingsskjema blir sendt ut før påske.

I tillegg til markedsføring i egne kanaler har vi et lite budsjett til annonsering på mobil og nett.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet for kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer og bidra med godt innhold og øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos Facebookside.

Annonse
Skroll til toppen