Annonse

Nye digitale produkter fra Capa

Jan Tore Kristiansen og Erling Hjorthaug fra Capa var tilstede for å snakke om sine produkter. Film & Kino har hatt et veldig godt samarbeid med levrandøren i alle år, og i år er de også hovedsponsor. Capa er imponert over konferansen, og stolte av å være en del av dette.

Innledningsvis forteller CEO Kristiansen hvorfor de har valgt å jobbe med digitale produkter. De opplevde at kinoene mangler muligheter til å snakke 1-1 med kunder, og ønsket å utvikle dette.

Erling Hjorthaug er digital produktsjef i Capa med ansvar for alt det digitale i Capa. De jobber på tvers av alle kinoene med digitale produkter for dialog og kontakt med kunden. Kinogjengeren er hovedfokus, og innovativitet er sentralt. De ønsker å skape en bedre kinoopplevelse.

Neste år kommer det ny lov om personvern (GDPR), har vi alle nødvendige samtykker? Dette må sikres.

IMG_9854.JPG

kinoAPP

De unge krever:

  • Det skal være enkelt
  • Det skal være GØY
  • Det skal skje nå

Billettkjøpet må være enkelt og sømløst. Kredittkortdetaljer lagres kun en gang, favorittsete huskes. I desember i fjor ble SF kino appen og Bergen kino appen lansert. Edda i august, Trondheim i forrige uke og snart Aurora kino lanseres.

 

Funksjonene i kinoappen:

  • Filmprogram
  • Filminfo og trailere
  • Watchlisting
  • Anmeldelser
  • Anbefalinger fra venner
  • Brukerprofil
  • OG kjøpe billett direkte fra appen

Simon Souyris Strumse er grunder og daglig leder i Filmgrail AS, som har sitt fokus på kinoapper. Det er på kino man må være om man ønsker å nå et engasjert publikum og være en katalysator for dette. Filmgrail tvikler det de ønsker skal være verdens beste kinoapp. Suksess; ikke at folk kjøper billett hver gang de bruker appen. Men at folk bruker appen ofte!

Gjennomsnittlig; 60 % bruker appen månedelig.

30 % bruker den daglig.

IMG_9856.JPG

Hvordan får vi kinogjengerne til å engasjeres i appen?

  • Brukerreise: Appen pusher en melding etter at bruker har sett filmen, ”hei, ønsker du å anmelde filmen du akkurat har sett”.
  • Personlig, relevant. Andre som liker samme film får varsel om gode anmeldelser.
  • Løpende lansering av nye tjenester og integrasjoner for å beholde og øke engasjementsraten.

 

Appen har integrasjon mot Ticket sitt billettsystem. Nå er det også integrasjon mot DX sitt billettsystem og alle som ønsker løsningen kan ta kontakt med Capa.

Ny kino: Fredrikstad kino; hvorfor blir dere med på dette? For å få tak i kundene og gjøre det enkelt for dem. Passe på at de får med seg de anbefalte filmene.

Spørsmål fra salen: Integrasjonskostnader?

Integrasjonen er utviklet. Filmgrail og Capa har tatt hoveddelen av kostnadene. Ikke stor kostnad for kinoen.

 

Se også:

 

 

Annonse
Skroll til toppen