Annonse

Kinoarrangement året rundt!

I foredraget LOKALE ARRANGEMENTER GJENNOM HELE ÅRET tar Gro Langes, senterleder ved Kimen kino, for seg deres aktiviteter og fokus på bruker opplevelsen.

De har kino 363 dager i året, fordelt på 3 saler og 375 seter. De har også kinokiosk, kafé og er en del av kulturhuset. Beliggenheten er nær flyplassen, som gir muligheter for skuespillerbesøk på vei til Trondheim kino.

Noen stikkord for å holde arrangementsfrekvensen oppe:

  • Tett dialog med strategiske samarbeidspartnere
  • Se på mulige nye samarbeid ”utenfor boksen”
  • Spille på lag med ulike aldersgrupper, Barnepublikummet – superviktig. Fremtidens kinogjengere. Gi dem gode opplevelser. Servere kaffe til seniorene
  • Bruke kinoen, kafeen og kiosken som flerbruksarena
  • Være aktivt med der det skjer. Være synlig, en aktiv kinosjef som er ansiktet utad.
  • Se muligheter og ikke begrensninger
  • Skape magiske opplevelser for gjestene

Sosiale medier:

  • Facebook, den kommersielle kanalen. Personlig
  • Instagram #baklerretet
  • Snapchat – de ansattes kanal ut mot publikum

 

Hvordan jobber vi?

Demografien:

  • Mange barnefamilier
  • Ungdomsskole
  • Videregående
  • Ikke høyskole/universitet

Filmen: er det en oppfølger, estimere besøk, idémyldring, mulige samarbeidspartnere, ev arrangement.

Kinosjef som byr på seg selv, og ansatte som gjør det samme.

IMG_9867.JPG 

Case: Askeladden:

  • Eventyrsti i kommunen dagen før premieren, og 4 000 mennesker passerte standen til kinoen.
  • Lurblåsere, gullepler, ildfluer i glass
  • Korsang
  • Ansatte utkledt som prinsessen og Askeladden

IMG_9868.JPG 

DSK 2017:

  • Tegnebord
  • Ansiktsmaling
  • Knerten-verksted (ta med egnet pinne)
  • Karsten og Petra aktivitet – lage dukketeater
  • Maskot

Case:

  • Bridget Jones-premieren, kosepremiere, Ikea sponset teppe til alle, tøfler på rød løper. Utsolgt på kort tid.
  • Singeltreff på Valentines-filmen How to Be Single.

Sist, men ikke minst: Fantastiske medarbeidere!

 

Se også:

 

 

Annonse
Skroll til toppen