Annonse

Kinoprosjektet 2018

Kinoprosjektet_bakgrunn.JPG 

Etter mange år uten reell vekst i kinobesøket, ønsker Film & Kino og Norske Filmdistributørers Forening å nå et konkret besøksmål på 15 millioner besøk på kino på et år.

Kinoprosjektet_spesifikt.JPG 

Prosjektet er et samarbeid mellom F&K og NFF. De åpnet med å spesifisere at kinobransjen har et samfunnsansvar på spesifikt to områder: De har sett på mulighetene for et billettsystem for å distribuere billetter til vanskeligstilte grupper. I tillegg ønsker de å kartlegge hva som skal til for å at vår bransje skal bli miljøsertifisert.

Videre fokuserte Rognerud og Stensland på offentlige rammevilkår. Det skal være et fokus på å bedre bransjens vilkår innenfor moms, avgifter, lovverk støtteordninger, m.m.

Bransjen sitter på mye data, hvordan kan vi bruke denne til vekst?

Kinoprosjektet_Tankekart.JPG 

Merkevarekartlegging og kommunikasjonsstrategi. Hva er kino i 2019? Hva ønsker vi at brukeren skal tenke på når de hører ordet kino? Etter at vi har kartlagt hva målgruppen forbinder med kino, kan vi legge en kommunikasjonsstrategi: Hva skal vi kommunisere? Hvem skal kommunisere? Hvilke kanaler skal vi benytte for kommunikasjon?

Kinoprosjektet_Vi_er_med.JPG 

To personer har allerede involvert seg i prosjektet. Allerede er Ludvig i Disney og Kim i Kino Sør involvert for å nå disse målene. Om det er flere som ønsker å være med i prosjektet må dere bare ta kontakt med Jørgen eller Simen.

Annonse
Skroll til toppen