Gå til hovedinnhold
Awards

Big Screen Awards

Reklamefilmselskapene CAPA og Media Direct Norge (MDN) hadde slått på stortromma og lanserte for første gang Big Screen Awards på ODEON torsdag 31. januar.

I Get-salen, som seg hør og bør siden vi snakker om reklame. Arrangementet var svært vellykket med tett og fint program, ledet av konferansier Halvor Johansson fra Drammen, som introduserte seg selv som Norges minst kjente stand-up komiker. Han sparket i øst og vest i sine introduksjoner av prisutdelere, men sparket også på seg selv og hadde fin flyt i programmet.

Etter en fin innledning med klipp av kommende kinofilmer i ulike sjangere, presenterte Vegar Kvalvaag fra CAPA juryen, som besto av hele 15 kompetente folk fra reklamebransjen. Noen av disse var også prisutdelere til de syv prisene. Kveldens store vinner ble «Hockey» for Talkmore, utviklet av Try med Marius Holst som regissør med slogan «Det koster så lite, men kan bety så mye». Den vant både publikumsprisen og beste film som ble lansert på riksbasis.

Dessuten ble disse prisene delt ut:

• Arenaprisen til Volvo for Colosseum Experience, hvor hele kuppelen på Colosseum ble tatt i bruk
• Beste match til Tine Litago for Ku(lt) og relevant budskap på kino
• Årets nykommer til Yara for «The Pitch»
• Gull – på toppen av pallen – for UNICEF gikk til Zakarias Nadir og Glenn Haugen, Tante Randi, for den sterke «Threated Like a Child»
• Beste lokalfilm gikk til Lillestrømbanken for #Heierpå

For øvrig var det mingling og servering av tapas og drikke og dette frister nok sikkert til gjentakelse neste år.

Unicef Gull.png

Nykommer.JPG

Arenaprisen 2.JPG

Pub. favoritt.JPG

Beste Riks.JPG

Vegard Kvalvaag pres. juryen.png

Konferansier Halvor Johansson.JPG

Nyhetsbrev

Få siste nytt og informasjon om kurs og aktiviteter