Annonse

Physical fights back

Trender

Helen Hewlitt fra Cola innledet med å snakke om trender. Hele 57% av en undersøkelse i Storbritannia var positive og optimistiske i forhold til året.  Hun holdt et foredrag der hun pekte på trender som Cola så:

-Experential: Unge folk er lei av å sitte hjemme under pandemien og vil ha erfaringer utenfor hjemmet. Viktig å tilby gode steder å erfare dette på og bra verdi for pengene.

-Ethical: Ungdom er opptatt av selskaper som hjelper folk å ta gode valg. 75% av de spurte i undersøkelsen mener at bevissthet rundt miljø er viktig i forhold til å gå på kino at kinoen er ansvarlig. Sustainability er viktig. De er for å kutte «foodwaste» hjemme og ønsker å støtte lokale virksomheter.

IMG_2601.jpg 

-Easy: De er ute etter enkle løsninger. Kjøpe vi apper, eller på «drive Through!». De opptatt  av å spise sunt og ta med mat på faren.

-E-handel: Vil ha tilgang til tjenester og mat ved å trykke på en knapp.

Everyday value: De er opptatt av å spare penger. 72 % vil ha tilbud på mat. Dette kan bygges gjennom loyalty schemes.

-Execution. Dette kan knyttes til spesielle dager som Den store kinodagen.

-Efficient: De er opptatt av å handle effektivt. Som i selvbetjeningsautomater.

Toby Brandon snakket om nye virksomheter som kunne være en inspirasjon. Blant annet «competetive Socialising». Dette selskapet arrangerte minigolf med partytwist. 45% av virksomheten til «Swingers» som minigolf stedet heter, kommer fra at firmaer leier seg inn. De satser masse på PR og SOME. Det koster 13 pund å komme inn, og i snitt 35 pund i mat og drikke. Man bestiller via apper, og det er streetfood som serveres.

Shona Gold fra Vue snakket om strategier som får folk tilbake på kino. Noen markeder i Europa har hatt business as usual, men andre har hatt strenge regler under pandemien og mistet besøk. I denne perioden har mange kinoer holdt kundene nær seg, selv om det har vært helt eller delvis stengt.

Vue satser på på innovasjon

Ca 50% av publikum har kommet tilbake på kino. 33% har ikke vært i nærheten av kinoopplevelsen i det hele tatt. Noen har valgt å ikke få ut mer for å spare penger. Det er viktig å ha godt innhold og få valuta for pengene for å få dem tilbake. Vue har førskole innhold for å få besøk, skolevisninger, noe de kaller skjulte skatter og eventkino.

Vue har startet en reklamekampanje der de forsøker å løfte kinoopplevelsen, som heter «Get lost in the big screen». Innovasjon er viktig for å gjøre opplevelsen annerledes enn å sitte hjemme. Reclinere er viktig, billettbestilling på nett osv. Kundene som forhåndskjøer bruker mer penger i kiosken. Det er også viktig å bruke mulighetene til å vise frem en mindre kino til publikum.

Annonse
Skroll til toppen