Annonse

Her er Årets kino-vinnerne

 

Årets kino – Markedsaktiviteter på kinoen

 

Vinner: Bømlo Kino

 

Kinoen har gjennomført mange grep for å gjøre foajeen til et koselig sted, hvor det skjer noe. Kinoen har etablert et tett og godt samarbeid med lokalt næringsliv og organisasjoner. De har massevis av ulike aktiviteter gjennom hele året, satt i system gjennom fokusområder – opplevelse, fellesskap, rom og «det lille ekstra». Dette har bidratt til at kinoen hittil i år er 10% høyere enn samme periode i 2019.

 

 

 

Årets kino – SOME og Digitale plattformer

 

Vinner: Lillehammer kino

 

Kinoen har en klar og tydelig SoMe-strategi mot ulike målgrupper. Imponerende aktivitetsnivå og ekstremt mye bra innhold døgnet rundt!

  1. Kinoens Instagramfeed er alltid personlig med bilder av de ansatte til å promotere filmer, eller bilder fra sin kino. Dette gir en helt annen rekkevidde og antall likes på kinoens Instagram enn kinoer som kun poster «ferdig» materiell fra filmdistributørene. Instagramstoryen lever 24 timer i døgnet, og det blir postet regelmessig gjennom døgnet, slik at de som bruker mye tid på kanalen får opp nytt innhold stadig vekk.
  2. Kinoens TikTok-profil er laget kun med tanke på å bygge relasjoner til kinoens unge kinovenner. Her er det kinoens yngste medarbeidere som bestemmer ALT av hva som skal lages og publiseres.
  3. Kinoens Facebook- profil er målrettet mot et mer voksent publikum. Feeden er en blanding av trailere og filmplakater, samt noe personlig innhold kinoen selv lager. Facebookstory lever – i likhet med Instagramstory 24 timer i døgnet, med regelmessig posting. I all hovedsak poster kinoen bevisst ulikt innhold på de ulike plattformene, slik at de gir folk en grunn til å følge kinoen på flere plattformer.

 

 

Årets kino – Teknikk og design:

Vinner: Trondheim kino

Årets vinner har utmerket seg på mange måter når det gjelder å søke de beste løsninger og kvaliteter for en god kinoopplevelse.

Kinodirektøren er en klar og tydelig stemme på blant de norske kinoene, og kinoen har over mange år vært i front med tekniske løsninger og konsepter innen kino og kiosk. 

 

Kinoen har satset på høy sittekomfort, og har med spenstig valg av stoler og utførsel laget to meget gode kinosaler med et konsept man ikke finner andre steder til publikums og bransjens store begeistring og glede. 

 

 

Årets kino – Beste tiltak for ungdom:

 

Vinner: Lillehammer kino

 

  1. Kinoen har den siste tiden fått skikkelig fart på sin unge «task force» (bestående av ansatte og frivillige). De:

·       lager tik-toks for å bygge community med kinoens unge kinovenner. Kinoens mest sette tiktok har nær 2 millioner views, fra både inn – og utland.

·         Er ute i gatene i forkant av store events, som for eksempel DSK – og deler ut popcorn og program til eventer.     

  1. Kinoen er med i UngInn, og er en aktiv bidragsyter i dette prøveprosjektet for å gjøre kulturopplevelser mer tilgjengelig for ungdom mellom 13 og 21 år.
  2. Kinoen har regelmessig studentkino: pizza og film for en hundrings. Dette arrangeres ca en gang i måneden hvor studenter betaler 100,- per billett, og Peppes sponser pizza. Kinoen har nær doblet antall solgte studentbilletter fra året før. 
  3. Kinoen har hatt 4421 skolekinobesøk så langt i år. Det er kinoens sterkeste skolekinoår noensinne.

 

 

 

Annonse
Skroll til toppen