Annonse

DAG 3: Kinokonferansen 2017

DAG 3: Sikkerhet, case og digitale produkter

Kinokonferansens siste dag tok blant annet for seg sikkerthet på kinoen og presenterte eksempler på gode publikumstiltak fra kinoene, i tillegg til presentasjon av nye digitale produkter fra leverandørene.

 

4.jpg 

Foto: Sigurd Moe Hetland

Programmering – tips & triks

Anne Marte Nygaard, Arthaus

Filmsjefen til Arthaus startet dagen med å snakke om muligheter og utfordringer når det gjelder programmering av filmer.

Oppsummering av Nygaards presentasjon

 

IMG_9853.JPG

Info om Hugoprisen

Michelle Nilsen, Selmer & Caroline Andresen, SF

Hugoprisen – distributørenes kinopris, gis til en kinobedrift som har utmerket seg gjennom et helt år med blant annet arrangementer, eksponering i egne kanaler, egen merkevarebygging/kreativitet, samarbeid, programmering tilpasset målgrupper.

Oppfordrer kinoene til å dokumentere sine egne tiltak og sende til juryen (filmsjefene). Hun viste mange gode eksempler på ulike tiltak og at kinoene blir inspirert av hverandre.

Fjorårets vinner var SF Kino Sotra, som vant 50 000 kr. De brukte 50 % på sosiale tiltak for de ansatte, og 50 % på utstyr for å gjøre kinoens familiekonsept enda bedre. Premien virket samlende og inspirerende for de ansatte.

 

 

IMG_9857.JPG

Nye digitale produkter fra Capa

Erling Hjorthaug og Jan Tore Kristiansen, Capa

Capa presenterer sine nye digitale produkter, med fokus på app og kundedialog.

Oppsummering av presentasjonen her

 

IMG_9861.JPG

Lokale arrangementer gjennom hele året

Gro Langnes, Kimen Kino

Senterleder Gro Langnes fra Kimen kino forteller om hvordan de jobber på kinoen for å kontinuerlig skape gode opplevelser.

Oppsummering av Langnes sitt foredrag

 

 

image1.jpeg

Nordisk Film Kino Askers lokale tiltak i forbindelse «Børning 2»

Morten Andersen, Nordisk Film Kino

Børningarrangementet startet som en (litt) gal tanke. Fast; en årlig utekino under Askerdagene i samarbeid med Handelsorganisasjonen. Med lokale samarbeidspartner som var tilknyttet produksjonen ble det heftig bilshow og børning i sentrum, og 1000 publikummere.

Da det ble bestemt at det kom en oppfølger startet planleggingen av nytt arrangement. Denne gangen ble det et enda større arrangement, med bedre markedsføring i sosiale medier. Man hadde avtale med Morgenklubben og Geir Schau om promotering på radio mot ”vinn en sal” premie De fikk besøk av regissør, og hadde visning i 6 utsolgte saler.

 

image2.jpeg

Det var litt jobb med å få nødvendige tillatelser for arrangementet, og kinoen måtte fylle ut 6 forskjellige søknader til diverse etater, som Vegvesen, kommune og fylkeskommune.

Kan du toppe det hvis det kommer en Børning 3?

– Jeg har noen tanker rundt det, ja. Så får vi se om det kommer en film 3, hvis ikke kan nok de planene brukes til en annen film.

 

IMG_9888.JPG

Sikkerhet på kino

Annette Tinglum, Næringslivets sikkerhetsråd og Anders Snortheimsmoen, Sikkerhetsledelse

Næringslivets sikkerthetsråd informerer om viktige ting kinoer må ta hensyn til når det gjelder sikkerthet.

Oppsummering av presentasjonen her

 

 

 

Sikkerhet på Nordisk Film Kino

Katrine Halvorsen, Nordisk Film Kino

Halvorsen forteller om kinokjedens rutiner og tilnærming til temaet sikkerhet på kino. Vær beredt! Men ikke hauss opp eller skap unødvendig frykt.

Oppsummering av Halvorsens presentasjon

 

 

IMG_9896.JPG

Kinoreisen og digitale produkter

Ronny Lieblein, Media Direct Norge

Administrerende direktør Ronny Lieblein, Media Direct Norge, tar for seg kinoreklame og Kinoreisen.

Oppsummering Media Directs innslag her

 

IMG_9905.JPG

Avslutning

Jørgen Stensland og Guttorm Petterson, Film & Kino

Arrangøren takker Nordisk Film Kino, som har vært fantastiske som medarrangør, og alle involverte, spesielt teknikerne, for en smertefri avvikling Takk til Mathias og Eva på kinoen, og Hussein og Espen. Og takk til sponsorene. Dette hadde ikke vært mulig uten at hele bransjen går sammen om dette.

Helt til sist – tusen takk for oppslutningen KinoNorge viser, uten deltakerne hadde ikke dette blitt en realitet.

Guttorm Petterson: Underskriver det Jørgen sier, og takker de samme. I tillegg takker han den personen som har vært hovedarrangøren, Stensland selv – han har vært navet i programmering, planlegging og gjennomføring.

 

Tusen takk for i år!

 

Se også:

 

Annonse
Skroll til toppen